dinsdag 21 februari 2017

Dinsdag poppendag: Tijgertje

Misschien hadden jullie hem al gezien. Die vreemde tijger die een week geleden in de sneeuw speelde.

 
 
Wel, die tijger is mijn beste vriend. Hij heet Tijgertje en is heel erg eigenwijs. Zoals hier. Een tijger heeft toch een dikke vacht, maar toch doet hij een muts en sjaal om en gaat in de sneeuw spelen. Nou ja!
 
En wat hij af en toe zegt. Niet te geloven.
 
Alle strepen nog an toe.
 Streep, streep en nog eens streep.
 
Ik heb het maar weer mooi gestreept.

Niets van te begrijpen. Maar toch is Tijgertje mijn beste vriend.

 
 
We kunnen samen soms zoveel lol hebben. En Tijgertje is dapper. Maar de laatste tijd zeurt hij wel wat veel aan mijn kop.
'Wanneer is ons eigen plekje klaar Mathilde?'
'Ja, dat weet ik ook niet.'
'Maar streep. Het duurt nu al zo lang. En wij zitten nog steeds in de rommel.'
'Ik weet het, maar daar kan ook niets aan doen. Het zit allemaal een beetje tegen. Nog even geduld.'
 
 
 
We zitten namelijk in een verbouwing en moeten het dus even met deze kar doen.
 
'Dus nog even volhouden Tijgertje.'

 
 
 


2 opmerkingen:

  1. Succes met de verbouwing! Leuk, zo'n vrolijke tijger in huis/tuin!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, met verbouwingen moet je je effe met een kleiner plekje tevreden stellen, gelukkig kon Tijger toch nog in de tuin in de sneeuw even spelen maar wat hij daar altijd vertelt, daar snap ik ook niet veel van ;-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen